000 | 01129nam a2200325 a 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c2863 _d2863 |
||
001 | ck8400904 | ||
003 | CZ PrNK | ||
005 | 20180422173030.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 840301s1983 xr 000 cze | ||
015 | _acnb000008293 | ||
020 | _cKčs 33,00 | ||
035 | _a(OCoLC)39304641 | ||
040 |
_aABA001 _bcze _dABA001 |
||
041 | 1 |
_acze _hpol |
|
080 |
_a884-31 _2undef |
||
100 | 1 |
_aSienkiewicz, Henryk, _d1846-1916 _4aut |
|
240 | 1 | 0 |
_aQuo vadis?. _lČesky |
245 | 1 | 0 |
_aQuo vadis / _cHenryk Sienkievicz ; [přeložil Erich Sojka ; doslov napsal Karel Krejčí] |
250 | _aVyd. 17., V Odeonu 3. | ||
260 |
_aPraha : _bOdeon, _c1983 _e(Vimperk : _fStráž 9) |
||
300 |
_a650 s. ; _c21 cm |
||
500 | _aPřeloženo z polštiny | ||
500 | _aTerminologický slovník | ||
500 | _a80000 výt. | ||
520 | _aMohutný obraz antického Říma doby Neronovy a první počátky křesťanství. Těžištěm knihy je historická katastrofa požáru Říma. Starou tradici, že Řím byl spálen z podnětu césarova, spojil autor důmyslně s jiným dějovým pásmem, se soupeřením Petronia a Tigellina o vliv na šíleného císaře. Působivé je líčení Neronových hostin a slavností, otřásající jsou scény mučení křesťanů. Obraz starořímské společnosti, řítící se nezadržitelně k svému konci, narýsoval autor uprostřed analogické situace ve chvíli krize na konci 19. stol., takže jeho román je zároveň pronikavou kritikou vládnoucí společnosti nové doby. | ||
700 | 1 |
_aSojka, Erich, _d1922-1997 _4trl |
|
700 | 1 |
_aKrejčí, Karel, _d1904-1979 _4aui |
|
856 | 4 | 1 |
_uhttp://kramerius4.nkp.cz/search/handle/uuid:0c865b30-d4bf-11e2-bb18-005056827e51 _yDigitalizovaný dokument |