000 | 04114nam a2200601 a 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c3114 _d3114 |
||
001 | nkc20122391809 | ||
003 | CZ PrSKC | ||
005 | 20200704154811.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 120817s2012 xr a e 000 j cze | ||
015 | _acnb002391809 | ||
020 | _a9788086619378 | ||
035 | _a(OCoLC)817048884 | ||
040 |
_aBOA001 _bcze |
||
072 | 7 |
_a27 _xKřesťanství. Křesťanská církev všeobecně. Eklesiologie _2Konspekt |
|
080 |
_a27-184.3 _2MRF |
||
080 |
_a27-1/-9 _2MRF |
||
080 |
_a2-284 _2MRF |
||
080 |
_a272-1/-9 _2MRF |
||
080 |
_a27-184 _2MRF |
||
080 |
_a27-4 _2MRF |
||
080 |
_a316.728 _2MRF |
||
080 |
_a27 _2MRF |
||
080 |
_a27-277.2 _2MRF |
||
080 |
_a(0:82-4) _2MRF |
||
100 | 1 |
_aRybář, Jan, _d1931- _4aut |
|
245 | 1 | 0 |
_aKam jdeme? : _buvedení do křesťanství : fejetony / _cJan Rybář |
260 |
_aÚstí nad Orlicí : _bGrantis, _c2012 |
||
300 |
_a193 s. : _bil. ; _c18 cm |
||
520 | _aKdo má P. Jana Rybáře rád, tomu se nad čtením jeho úvah objeví na tváři úsměv. Ostatní se s ním mohou seznámit. Estébáci rozpoznali, kdo je nebezpečný. Rybář mohl působit v duchovní správě až v r. 1969 na poslední štaci. Kdyby se byl narodil o dvacet let dříve, mohl by být třeba univerzitním profesorem. Ale kdo by 17 let, jako trutnovský kaplan, navštěvoval německé babičky v krkonošských samotách? A kdo by nám psal úvahy - fejetony do Okénka? // Po smrti trutnovského arciděkana pravilo Janovi kníže kněžské: „Jemnostpane, kdybyste vstoupil do Pacem in terris (kněžský kolaborantský spolek), mohl byste být v Trutnově arciděkanem“.//„To bych měl radši se špinavou cikánkou dvě nemanželský děti!“//„O, o, o, o,“ pištělo kníže kněžské vysokým hlasem, „kdyby vás tak někdo slyšel …“// V první polovině knihy „Kam jdeme?“ jsou odpovědi Jana Rybáře na otázky matky pěti synů, která chtěla vědět, jak dětem mluvit o Bohu. V druhé polovině knížky najdete Rybářovy fejetony z poslední doby.//Kdo by čekal, že naše hledání cesty začne vznešeně, horoucně a přitažlivě, bude zklamán. Když se staví dům, začíná to rýpáním v zemi, inženýrskými sítěmi, popř. půdoznalci atd. Kdo přijde hledat dům, je dlouhodobě zklamán. Než se věší lustry a záclony, trvá to jistý čas. Tak i naše budování je a bude dlouho suchopárné. Je to proto, abychom nestavěli na písku, nebo „vzdušné zámky.“ Později uvidíme, že se ta trpělivost a suchopár bude rentovat. Kdo chce číst verše, musí něco vědět o literární formě; znát mnoho souvislostí z psychologie, dějin, z přírody, filozofie a víry. Teprve potom více chápe krásu a význam básně. My zatím budeme teď trochu rozumovat, než přejdeme k vytržení mysli, k hnutí srdce a k mystice. Všechno chce své, všechno chce čas. I sochař dlouho tluče do kamene, než se začne objevovat krása. A také: jen milovník krásy, hudby, slova a přírody má šanci pochopit Boží úmysly. Ostatní budou jen (svědomitými) plniči zákona a minou se s tím radostným a hlubokým poznáním vztahu - lásky, jenž korunuje člověka. (útyvek z knihy) | ||
650 | 0 | 7 |
_akřesťanská víra _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_akřesťanské učení _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_adogmatika _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_aučení katolické církve _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_aBůh a člověk _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_akřesťanský život _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_akaždodenní život _xkřesťanské pojetí _2czenas |
650 | 0 | 7 |
_abiblické citáty _2czenas |
650 | 0 | 9 |
_aChristian faith _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_aChristian doctrine _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_adoctrinal theology _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_aCatholic doctrine _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_arelations between God and man _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_aChristian life _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_aeveryday life _xChristian approach _2eczenas |
650 | 0 | 9 |
_aBiblical quotations _2eczenas |
655 | 7 | _aúvahy | |
655 | 7 | _afejetony | |
655 | 9 | _aessays | |
655 | 9 | _afeuilletons | |
910 | _aNAE951 | ||
942 | _02 |