000 04114nam a2200601 a 4500
999 _c3114
_d3114
001 nkc20122391809
003 CZ PrSKC
005 20200704154811.0
007 ta
008 120817s2012 xr a e 000 j cze
015 _acnb002391809
020 _a9788086619378
035 _a(OCoLC)817048884
040 _aBOA001
_bcze
072 7 _a27
_xKřesťanství. Křesťanská církev všeobecně. Eklesiologie
_2Konspekt
080 _a27-184.3
_2MRF
080 _a27-1/-9
_2MRF
080 _a2-284
_2MRF
080 _a272-1/-9
_2MRF
080 _a27-184
_2MRF
080 _a27-4
_2MRF
080 _a316.728
_2MRF
080 _a27
_2MRF
080 _a27-277.2
_2MRF
080 _a(0:82-4)
_2MRF
100 1 _aRybář, Jan,
_d1931-
_4aut
245 1 0 _aKam jdeme? :
_buvedení do křesťanství : fejetony /
_cJan Rybář
260 _aÚstí nad Orlicí :
_bGrantis,
_c2012
300 _a193 s. :
_bil. ;
_c18 cm
520 _aKdo má P. Jana Rybáře rád, tomu se nad čtením jeho úvah objeví na tváři úsměv. Ostatní se s ním mohou seznámit. Estébáci rozpoznali, kdo je nebezpečný. Rybář mohl působit v duchovní správě až v r. 1969 na poslední štaci. Kdyby se byl narodil o dvacet let dříve, mohl by být třeba univerzitním profesorem. Ale kdo by 17 let, jako trutnovský kaplan, navštěvoval německé babičky v krkonošských samotách? A kdo by nám psal úvahy - fejetony do Okénka? // Po smrti trutnovského arciděkana pravilo Janovi kníže kněžské: „Jemnostpane, kdybyste vstoupil do Pacem in terris (kněžský kolaborantský spolek), mohl byste být v Trutnově arciděkanem“.//„To bych měl radši se špinavou cikánkou dvě nemanželský děti!“//„O, o, o, o,“ pištělo kníže kněžské vysokým hlasem, „kdyby vás tak někdo slyšel …“// V první polovině knihy „Kam jdeme?“ jsou odpovědi Jana Rybáře na otázky matky pěti synů, která chtěla vědět, jak dětem mluvit o Bohu. V druhé polovině knížky najdete Rybářovy fejetony z poslední doby.//Kdo by čekal, že naše hledání cesty začne vznešeně, horoucně a přitažlivě, bude zklamán. Když se staví dům, začíná to rýpáním v zemi, inženýrskými sítěmi, popř. půdoznalci atd. Kdo přijde hledat dům, je dlouhodobě zklamán. Než se věší lustry a záclony, trvá to jistý čas. Tak i naše budování je a bude dlouho suchopárné. Je to proto, abychom nestavěli na písku, nebo „vzdušné zámky.“ Později uvidíme, že se ta trpělivost a suchopár bude rentovat. Kdo chce číst verše, musí něco vědět o literární formě; znát mnoho souvislostí z psychologie, dějin, z přírody, filozofie a víry. Teprve potom více chápe krásu a význam básně. My zatím budeme teď trochu rozumovat, než přejdeme k vytržení mysli, k hnutí srdce a k mystice. Všechno chce své, všechno chce čas. I sochař dlouho tluče do kamene, než se začne objevovat krása. A také: jen milovník krásy, hudby, slova a přírody má šanci pochopit Boží úmysly. Ostatní budou jen (svědomitými) plniči zákona a minou se s tím radostným a hlubokým poznáním vztahu - lásky, jenž korunuje člověka. (útyvek z knihy)
650 0 7 _akřesťanská víra
_2czenas
650 0 7 _akřesťanské učení
_2czenas
650 0 7 _adogmatika
_2czenas
650 0 7 _aučení katolické církve
_2czenas
650 0 7 _aBůh a člověk
_2czenas
650 0 7 _akřesťanský život
_2czenas
650 0 7 _akaždodenní život
_xkřesťanské pojetí
_2czenas
650 0 7 _abiblické citáty
_2czenas
650 0 9 _aChristian faith
_2eczenas
650 0 9 _aChristian doctrine
_2eczenas
650 0 9 _adoctrinal theology
_2eczenas
650 0 9 _aCatholic doctrine
_2eczenas
650 0 9 _arelations between God and man
_2eczenas
650 0 9 _aChristian life
_2eczenas
650 0 9 _aeveryday life
_xChristian approach
_2eczenas
650 0 9 _aBiblical quotations
_2eczenas
655 7 _aúvahy
655 7 _afejetony
655 9 _aessays
655 9 _afeuilletons
910 _aNAE951
942 _02